TSPSC Group 2 Syllabus Questions Papers 2020

TSPSC Group 2 Syllabus Questions Papers 2020 TSPSC Group 2 Syllabus for General Studies and General Abilities – Current Affairs – Regional, National & International / International Relations and Events / General Science; India’s Achievements in Science and Technology / Environmental Issues; Disaster Management – Prevention and Mitigation Strategies / World Geography, Indian Geography and Geography of Telangana State / History and Cultural Heritage of India / Society, Culture, Heritage, Arts and Literature of Telangana / Policies of Telangana State / Social Exclusion, Rights Issues, and Inclusive Policies / Logical Reasoning; Analytical Ability and Data Interpretation / Basic English (10th Class Standard),

TSPSC Group 2 Syllabus for History, Polity, and Society – Socio-Cultural History of India and Telangana / Overview of the Indian Constitution and Politics / Social Structure, Issues and Public Policies,

TSPSC Group 2 Syllabus for Economy and Development – Indian Economy: Issues and Challenges / Economy and Development of Telangana / Issues of Development and Change,

TSPSC Group 2 Syllabus for Telangana Movement and State Formation – The idea of Telangana (1948-1970) / Mobilisational phase (1971 -1990) / Towards Formation of Telangana State (1991-2020),

TSPSC Group 2 Syllabus Questions Papers 2020

TSPSC Group 2 Syllabus Questions Papers 2020

टीएसपीएससी समूह 2 पाठ्यक्रम प्रश्नपत्र 2020 सामान्य अध्ययन और सामान्य क्षमताओं के लिए टीएसपीएससी समूह 2 पाठ्यक्रम – वर्तमान मामलों – क्षेत्रीय, राष्ट्रीय और अंतर्राष्ट्रीय / अंतर्राष्ट्रीय संबंध और घटनाक्रम / सामान्य विज्ञान; विज्ञान और प्रौद्योगिकी / पर्यावरण संबंधी मुद्दों में भारत की उपलब्धियां; आपदा प्रबंधन – रोकथाम और कमीशन रणनीतियां / विश्व भूगोल, भारतीय भूगोल और तेलंगाना राज्य / इतिहास और सांस्कृतिक विरासत भारत / समाज, संस्कृति, विरासत, कला और तेलंगाना राज्य / सामाजिक बहिष्कार, अधिकार मुद्दे, और तेलंगाना की नीतियां समावेशी नीतियां / तार्किक तर्क; विश्लेषणात्मक क्षमता और डेटा व्याख्या / मूल अंग्रेजी (10 वीं कक्षा मानक),

Leave a Comment